Zespół Szkół

E-mail: spdabrowa@sianow.pl

Poniedziałek 18. Grudnia 2017
Imieniny: Bogusława, Gracjana i Laury

Wycieczka na Łotwę - "Dzień pełen wrażeń"

W straży granicznej
Dzień 5 "Dzień pełen wrażeń"
Reporterki: Kinga Szuster kl. 4a, Nikola Król kl. 4a, Dagmara Wietecha kl. 4a
O 8.05 rozpoczęliśmy kolejny dzień lekcjami w szkole. Och, żartujemy. Tak nie było. Znów pojechaliśmy na wycieczkę, tym razem do Aglony. Jak zwykle podczas podróży w busie widać było blask ekranów telefonów oraz tabletów. Obejrzeliśmy też film, który "mama" Asia nagrała w drodze powrotnej z Rygi. Był on popisem naszych umiejętności wokalnych. Jak dobrze pójdzie będziemy mogli po powrocie pokazać go rodzicom. W Aglonie zwiedziliśmy (jedyną na Łotwie) bazylikę, w której znajduje się cudowny obraz Matki Boskiej. Modliliśmy się przed nim w różnych intencjach. W 1993 roku bazylikę odwiedził sam Jan Paweł II. Uwiecznione zostało to na obrazie. Wierni ufundowali też papieżowi pomnik. W pobliżu bazyliki znajduje się też działające cuda źródło wiecznej młodości. Mycie się i picie tej wody powoduje, że jesteśmy coraz młodsi i piękniejsi. Wszyscy w to uwierzyli, więc niektóre z nas chciały się nawet w nim wykąpać. Kolejnym punktem naszego zwiedzania był wjazd na Wzgórze Karalkans. Cały bus ogarnął zachwyt na widok panoramy tego miejsca. Znajdują się tam drewniane rzeźby przedstawiające motywy biblijne. Chodząc między nimi mogliśmy podziwiać min. skrzydła aniła, raj, biblię, stworzenie świata, arkę Noego, stacje drogi krzyżowej i ogromny krzyż zrobiony z 600-letniego dębu. Całe wzgórze jest położone nad ogromnym jeziorem, w którym woda jest przejrzysta jak szkło.
W drodze powrotnej, ku naszemu zdziwieniu (bo zazwyczaj było odwrotnie) przód autokaru wariował - oprócz Pań, a tył był cicho. Amelka z Olą cały czas się śmiały, nie wiadomo z czego. To chyba podziałała woda ze źródełka, choć nikt nam wcześniej nie powiedział, że wpływa też na zachowanie. Szkoda, że nie zabraliśmy beczek wody do naszych szkół. Na pewno by się przydały!!!
O 13.00 zjedliśmy obiad i pojechaliśmy do Szkoły Straży Granicznej. Zobaczyliśmy jak szkolą się i pracują "pogranicznicy". Zwiedziliśmy szkolne muzeum, halę sportową z basenem, siłownią i strzelnicą. Ciekawym punktem wycieczki był pokaz szkolenia psów, które na co dzień pracują ze strażnikami. Byliśmy zachwyceni umiejętnościami i sztuczkami wykonywanymi przez te psy.